Witam na nowym, blogu poświęconym wszelkim taktycznym zabawkom.

Znajdziecie tutaj wszystko, co jest związane z militariami, survivalem i outdoorem.

Nie ukrywam, że blog ten został założony także do prezentacji moich pomysłów w dziedzinie szeroko rozumianej taktyczności …

Zapraszam !!


poniedziałek, 8 marca 2010

Staza taktyczna

Co to jest staza ? Najprościej pisząc to rodzaj opaski uciskowej. Odkąd dowiedziono, że najwięcej żołnierzy ginie z wykrwawienia, którego nie ma jak w polowych warunkach zatamować taka staza stała się podstawowym wyposażaniem każdego żołnierza (oczywiście żołnierza amerykańskiego). Taka staza jest noszona nie w apteczce (chodź tak też się robi) ale na zewnątrz oporządzenia tak aby można było natychmiast z niej skorzystać w wypadku postrzału. Widziałem różne sposoby montowania jej do oporządzenia. Jednak żaden mnie nie zadowalał i żaden nie pozwalał na pełną swobodę montażu. Na fotkach znajdziecie je wiązane gumami do pasków MOLLE, lub montowane do szelek na przeróżne sposoby-nie zawsze pozwalające na szybkie dobycie. Już nie pamiętam gdzie, ale podpatrzyłem prosty patent montażowy, który zaraz postanowiłem sobie zrobić. Kawałek taśmy calowej ze sztywnikiem i doszytymi dwoma kawałkami płaskiej gumy-jakieś 3 minuty 28 sekund trwało stworzenie pierwszej wersji. Drugi typ to już 6 minut ;-)..Poobcinałem nitki.
Teraz mogę montować to ustrojstwo do każdego miejsca gdzie znajdę taśmy MOLLE





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz