Witam na nowym, blogu poświęconym wszelkim taktycznym zabawkom.

Znajdziecie tutaj wszystko, co jest związane z militariami, survivalem i outdoorem.

Nie ukrywam, że blog ten został założony także do prezentacji moich pomysłów w dziedzinie szeroko rozumianej taktyczności …

Zapraszam !!


wtorek, 30 marca 2010

Kydex-neck

Działając w różnych formach aktywności ruchowej zauważyłem, że nie zawsze jestem w stanie szybko i pewnie użyć narzędzia, jakim jest nóż. Owszem, gdy jest lato i stojąc na ziemi mam przygotować linki pod zawieszenie baneru albo pod konstrukcję jakiegoś sprzętu survivalowgo to dobycie noża składanego, który znajduje się w kieszeni na klipsie nie stanowi problemu. Gorzej sytuacja ma się, gdy wykonuje taką pracę w nocy podczas deszczu ubrany od stóp do głowy w gore i dodatkowo mając na sobie np. uprząż. I dodam do tego żeby nie było za łatwo –czas, który nas goni.
Myślicie, że to niemożliwe? A jednak. Moja praca często polega właśnie na budowaniu różnych konstrukcji czy to reklamowych czy innych, ale wszystko ramach szerokopojetej improwizacji. Czyli jednorazowa impreza budowana na zasadzie jakiegoś projektu, który jest sprawdzany po raz pierwszy. Takie zadania wymagają używania najlepszego budulca na świecie-sznurka i taśmy klejącej. A te znów narzędzia potrzebują noża ….
Żeby nie było że tylko w pracy mi się zdarza cos takiego to przypomnę także że Jednostka do której należę (JS2028) często organizuje szkolenia i imprezy gdzie najczęściej w nocy trzeba przygotować, zbudować lub wykonać; punkt, zadanie, checkpoint gdzie też najczęściej korzystamy ze sznurka.
Do czego zmierzam. Ubrany w komplet gore nie mam gdzie w swobodny sposób przenosić noża. Wpadłem, więc na pomysł, aby nóż przenosić na szyi. Jest on tam dostępny tylko po rozchyleniu zamka kurtki. Taki patent sprawdza się na nartach i podczas zimowych wędrówek gdzie szczelnie pozapinany nie mam dostępu do knifa. Oczywiście można nosić fixe (nóż z głownią stałą), ale w większości przypadków musze być mobilny i taki składak jest łatwiejszy do ukrycia i przenoszenia niż podobnych wymiarów Fixe.
Jak wisi ten nóż? Na kilka swoich modeli wykonałem prosta pochewkę trzymającą złożony nóż. Materiał to kydex lub HIPS, który kosztuje grosze. Formujemy go bardzo prosto mając do dyspozycji najprostsze narzędzia-nóż, pilnik, papier ścierny.
Tutaj macie film jak robią to profesjonaliści

http://www.youtube.com/watch?v=3lczZWgN4Kg

Ja wykorzystuje jak prasę dwa kawałki deseczki i gąbkę o grubości 1,5 cm. Na wszystkim staję i swoim ciężarem odbijam kształt w materiale. Później całość idzie na szlifierkę i papier ścierny.
W najlepszym wypadku nie potrzeba żadnych dodatkowych nitów. Tylko paracord i na szyję.
I tutaj uwaga-należy albo stosować magiczne węzły albo zatopić końcówki linki np. w rurce termokurczliwej po to, aby taka linka mogła się pod naprężeniem sama rozpleść-w ten sposób ani sami ani nikt specjalnie nas nie udusi.












 

 

 

 
Posted by Picasa

2 komentarze:

  1. Pytanie zasadnicze, gdzie dostać ten materiał

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę bardzo;
    ABS i Kydex;

    http://www.swarog.pl/kydex-c-15_31.html?osCsid=37d0e255ef603839963a837e7a484a6c

    OdpowiedzUsuń