Witam na nowym, blogu poświęconym wszelkim taktycznym zabawkom.

Znajdziecie tutaj wszystko, co jest związane z militariami, survivalem i outdoorem.

Nie ukrywam, że blog ten został założony także do prezentacji moich pomysłów w dziedzinie szeroko rozumianej taktyczności …

Zapraszam !!


sobota, 6 marca 2010

Drugie życie PLCE

Mam w domu obecnie cztery chesty a używałem łącznie 12 różnych wersji i typów z całego świata (prezentacja wszystkich modeli już niedługo) i wiem miej więcej, czego oczekuje od tego typu oporządzenia.
Moim niedawnym nabytkiem jest chest robiony pod system PLCE, ale przez firmę, Higlander. Ma taką sama konfiguracje tylko różnił się sposobem zapinania kieszeni. Nie miał tez klap pudełkowych tylko zwykłe, przez co znakomicie nadawał się na przeróbki. Kupiłem go w Forcie w całkiem przystępnej cenie. Jeśli ktoś używa broni w systemie M16/M4 lub SA85 to nawet nie trzeba nic kombinować. To jest to, czego potrzebujecie na szybkie wypady, na zadania z pojazdu lub proste oporządzenie do współpracy z wielgachnym plecakiem. Do chesta zmieści się wszystko, co najistotniejsze.
Zaraz po zakupie wyprułem wszystkie klapy i przedłużyłem je tak aby kryły magazynki do AK. Jako że kieszenie były przeznaczone do przenoszenia trzech magazynków do SA85 to wchodzą tam bardzo dobrze dwa magi AK. Aby nie latały jednak dałem okrągłą gumę ze stoperem. Na klapach kieszeni naszyłem taśmy MOLLE/PALS identycznie jak w wyrobach SORD. Można tam montować dodatkowe niewielkie elementy wyposażenia (magazynki do krótkiej, staza, latarka itp.) na wewnętrznej stronie doszyłem kieszeń z siatki (ta oryginalna została zaszyta jak zmieniałem ładownice). Kolejną zmiana jest doszycie taśm MOLLE/PALS na lewej szelce gdzie noszę strobo lub knifa. Prawa szelka została wolna, bo nie mam zamiaru tam nic montować. Każdy towar tam umieszczony przeszkadza w składaniu się do strzału, puka o kolbe itp. Aby szybciej się pozbywać oporządzenia na jednej taśmie dodałem fastexa za pomocą łatwo się uwolnić z wszystkich gratów. I na koniec malowanie Krylonem tak aby DPM zamienił się w szaroburą masę dopasowaną do wz 93.
Zapyta ktoś a dlaczego nie ingerować w niego dalej ?
Bo to miała być budżetowa wersja prostego taniego chesta i nie chciałem, aby przeróbki przerosły zakup. Teraz jest to, co jest najważniejsze, najprostsze i zapewnia przenoszenie najważniejszych elementów;
-magazynki
-woda
-apteczka + sprzęt survivalowy
-dwa granaty
-racja żywnościowa
+ewentualnie dwa magi do krótkiej, Strobo, nóż, latarka







3 komentarze:

  1. Witaj, interesujące modyfikacje chesta.
    Sam właśnie planuje sobie podobny zakupić, uznałem że taki chest bedzie dużo, dużo lżejszy niż zwykła kamizelka oparta na systemie molle.

    Zastanawia mnie jednak jedna rzecz: widzę że pomalowałeś kamizelkę sprayem. Sprawdzałeś może jak ją teraz "widzi" noktowizor?

    pozdrawiam serdecznie
    ross154

    OdpowiedzUsuń
  2. Kup farby NFM co obniżają świecenie w IRR i po problemie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Krylon też obniża. Ale nie sprawdzałem jak to będzie widać w IRR.
    Używałem tego chesta w tyn weekend i jestem znów mega zadowolony. Prosty, tani, skuteczny.

    OdpowiedzUsuń