Witam na nowym, blogu poświęconym wszelkim taktycznym zabawkom.

Znajdziecie tutaj wszystko, co jest związane z militariami, survivalem i outdoorem.

Nie ukrywam, że blog ten został założony także do prezentacji moich pomysłów w dziedzinie szeroko rozumianej taktyczności …

Zapraszam !!


piątek, 16 kwietnia 2010

Wizyta w Currahee

Niedawno miałem okazję odwiedzić jedną z ciekawszych firm szyjących wyposażenie w Polsce.
Curahhe powstało kilka lat temu założone przez dwie osoby wywodzące się z kręgów ZHP i Strzelca. Tworzy w obecnej chwili chyba najlepszy sprzęt na rynku. Udało mi się odwiedzić chłopaków w ich wzorcowni gdzie powstają wszystkie projekty. Wygląda to naprawdę fajnie i mimo spartańskich warunków jeśli chodzi o projektowanie widać pełen profesjonalizm. Spędziłem kilka przyjemnych godzin rozmawiając o bieżącej pracy i przyszłości Curahee. Nie powiem-jest imponująca (i jedno i drugie). Nie będę wchodził w szczegóły bo nie jestem za bardzo uprawniony ale mogę napisać że firma ma naprawdę dobre kontakty i ich sprzęt obecne testują (i kupują ) najlepsze jednostki wojska i policji. Po co piszę ten tekst ?
Może komuś kto zastanawia się nad jakością i funkcjonalnością produktów tej nowej firmy pomogę w wyborze?
Czym się charakteryzuje ta firma ?
Przede wszystkim młoda kadra jest otwarta na wszelkie nowości. Ma kontakty w odpowiednich miejscach które napędzają produkcję konkretnego sprzętu.
Nie powielają błędów które można zobaczyć u konkurencji. Ich produkt jest naprawdę wykonany solidnie i rzetelnie.
Widziałem prawie całą ofertę w różnych rodzajach kamuflażu i jestem pod mocnym wrażeniem. Gdybyście położyli ten towar obok produktów np; Eagle lub LBT nie wiele by się tutaj różniło (oprócz ceny oczywiście ;-)). Kwestia designu jest osobnym tematem a i tą sprawę Currahee ma obcykaną bardzo dobrze. Warto wspomnieć że nie szyją ze szmat tylko z najwyższej półki materiałów. To dla nich Bydgoska firma zrobiła taśmy o charakterystyce tej samej co w amerykańskim oporządzeniu kontraktowym. Lamówka która używają też jest identyczna jak w amerykańskim szpeju. Jest to duży plus. Większość firm na rynku używa albo tego poliestru albo np. Nie rygluje szwów -tutaj w standardzie mamy najlepszy dostępne taśmy , rygle i zajebistą lamówkę. Gdy u konkurencji rzep czepia się boków ładownicy i strzępi lamówkę tutaj nawet nie widać że to pracuje ;-)

Może kogoś zainteresuje informacja że mundury będą dostępne niedługo we wzorze 93 (pantera) a te co są już dostępne MC i oliwka są naprawdę konkretne. Przymierzałem i miałem okazję testować pierwsze wersje tychże mundurów i po wprowadzeniu niezbędnych poprawek może to być jeden z najlepszych mundurów na rynku (biorę pod uwagę; odszycie, materiały , projekt i trwałość) Z ciekawostek znalazłem mnóstwo nowych kieszeni, chestów, kamizelek których jeszcze nie ma w sprzedaży ale powinny sie pojawić lada chwila.
Firma potrafi słuchać klienta i ceni sobie uwagi co do wykonania czy projektu swoich produktów.
Jestem zadowolony że udało mi się ich odwiedzić i to wszystko zobaczyć na żywo.
Mam kilka produktów Currahee i zamierzam dalej u nich się zaopatrzyć. Nie ukrywam że może uda mi się w mały sposób zaingerować w najnowszą kolekcję sprzętu ;-)
Niedługo napiszę coś więcej.

Zdjęcia ze strony currahee.pl



5 komentarzy:

  1. tak..laskę im robię codziennie.
    Pisze to co widziałem i macałem. wiem co jest na rynku i mogę sobie pisać co mi się chce ;-)
    Ale jak chcesz to możemy porównać jakieś ich produkty z innymi z konkurencyjnych firm.
    No dalej..rzuć nazwę.
    Nikomu dupy nie liżę.

    Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj,

    Czy mógłbyś napisać coś więcej na temat tych niezbędnych poprawek, lub pokusić się o szerszą recenzję tych mundurów? Nie ukrywam że wyglądają interesująco, ale wiadomo, zdjęcia wszystkiego nie oddadzą.

    @Karol - Było wziąść się ostro za szycie, zamiast wydawać na skoki, a teraz pozostaje Ci już tylko obrabianie innym dupska :)

    Pozdrawiam,
    Mr K

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie. Super napisz coś więcej o rewolucjach w tych spodniach i bluzie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam,
    Kilka dni siedziałem w lesie na południu ;-)
    Jeśli chodzi o mundur niedługo powinien do mnie trafić komplet to zrobię pełną recenzję.

    OdpowiedzUsuń