Witam na nowym, blogu poświęconym wszelkim taktycznym zabawkom.

Znajdziecie tutaj wszystko, co jest związane z militariami, survivalem i outdoorem.

Nie ukrywam, że blog ten został założony także do prezentacji moich pomysłów w dziedzinie szeroko rozumianej taktyczności …

Zapraszam !!


sobota, 28 sierpnia 2010

Custom ALICE MOLLE feat. PSTacticalgear

Dostałem do przeróbki pas (rękaw) z firmy PS Tactical Raz sam mi przerabiał chesta a tym razem jego sprzęt trafił do mnie. Kumpel chciał dwóch rzeczy. Połączyć pas z szelkami od ALICE.
Pas jest odszyty naprawdę dobrze. Zanim go przerobiłem wykorzystałem go na jednej nocnej misji gdzie potwierdziło się że ma ręce i nogi taki projekt. Na pasie zmieściło mi się wszystko co potrzebne jest w zielonej taktyce. Do tego system MOLLE pozwala konfigurować dowolnie to co chcemy przenosić. Osobiście dodałbym jeszcze dwie komórki ale to tylko dla mnie. Bardzo Fajnie sprawdziła się siatka konstrukcyjna która ma za zadanie podnosić komfort podczas przenoszenia ciężkiego pasa. Całość oddycha ale nie jest narażona na zniszczenia jak to jest w wypadku zastosowania siatki 3D.

Na wypadzie miałem standardowe szelki od LBV. Potwierdziło się to co można było zauważyć wcześniej. Tylne punkty montażowe szelek były za blisko siebie przez co podczas biegu oporządzenie mogło się bujać.

Szelki które miałem dopasować są starsze ode mnie ;-) Przerabiałem je już jakieś 5 lat temu robiąc je na wzór modeli używanych przez Navy Seal. Tylną jedną taśmę zastąpiliśmy wtedy dwoma taśmami 50 mm od bukłaka dwulitrowego.
Teraz musiałem całość (nowoczesny pas MOLLE i stare szelki ALICE) połączyć w jeden organizm.

Do pasa wszyłem dwa regulatory 40 mm i dodatkowo wzmocniłem. Taśmy 50 w szelkach skróciłem i naszyłem na nie zawiniętą w pętle taśmę 40 mm. środek pętli wypada na karku i tworzy chwyt ewakuacyjny. Na przodzie szelek naszyłem taśmy MOLLE tak aby można było tam dopinać nóż lub inne gadżety ;-)
Całość za pewne pójdzie do malowania. Wcześniej szelki były w śmiesznym digitalu który jednak zajebiście działał w lesie.













2 komentarze:

  1. SUper, czy mógłbyś rozpisać co masz dokładnie na pasie? Chodzi mi o kieszenie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od lewej; podwójna ładownica BHI na magi do AK (już wycofana z produkcji)
    -5.11 na manierkę
    -moja kieszeń custom -zajmuje tylko dwa palsy a mieści rację żywnościową lub JETBOILA
    -cargo Guardera
    -kieszeń 5.11 na manierkę
    -custom kieszeń 6X6
    -ładownica Curahee do AK

    OdpowiedzUsuń